Foto: Patrick Siemons

Rabobank start nieuw sponsorbeleid

Leusden - Rabobank Amersfoort Eemland steekt het sponsoren van verenigingen in een nieuw jasje. Met kennis en mankracht wil Rabobank clubs sterker maken op het gebied van bestuur, financiën, gezondheid, duurzaamheid en/of de maatschappelijke rol van een vereniging. Rabobank doet dat samen met de verenigingen en wordt daarin ondersteund door de experts van NOC*NSF en LKCA. De eerste negen verenigingen zijn woensdag bekendgemaakt. In Leusden gaat het om Roda '46 en MHC Leusden.

De manier waarop de samenwerking wordt opgezet kan per vereniging verschillen. Waar de ene club bijvoorbeeld vooral ondersteuning zoekt bij het verduurzamen van een clubgebouw, of het opzetten van een plan om sponsorgelden aan te trekken, heeft een andere verenging meer behoefte aan het verbeteren van haar organisatie of zoekt zij naar haar maatschappelijke rol. Directievoorzitter Denise Notenboom van Rabobank Amersfoort Eemland licht toe: ''Het Nederlandse verenigingsleven vormt het hart van het sponsorbeleid van de Rabobank. Rabobank ondersteunt sport en cultuur in de breedste zin van het woord. Dat doen we niet incidenteel, maar langdurig. Als grote lokale sponsor is de Rabobank nauw verbonden met een groot aantal verenigingen, stichtingen en clubs. Wij ondersteunen verenigingen met ambitie. Niet vanaf de zijlaan, maar samen met hen. Omdat we begrijpen dat verenigingen van ongekend belang zijn voor de toekomst. Ze versterken de samenleving en zorgen voor sociale samenhang. Zo bouwen we samen aan een welvarend en duurzaam verenigingsleven.''

Na selectiegesprekken zijn er in de regio Amersfoort Eemland negen verenigingen gestart. Bij de feestelijke kick off werden de besturen bijgepraat door onder meer voormalig topatleet Marko Koers, die vertelde over teamenergie, teamperformance en teambuilding vanuit de gedachte van topsport.

Meer berichten

Shopbox